tiistai 17. tammikuuta 2012

Dublin!

Laura

Mulla oli tänään markkinoinnin tentti ja sehä meni sitte päin sitä kuuluisaa. (Niinku on nyt melkeen kaikki kokeet mitä mulla on ollu...) Oon kyllä ollu yli viikon joka päivä joku 8 tuntia päivässä lukemassa kirjastolla, mutta ne aiheet on niin uskomattoman laajoja että yleensä oon ehtiny lukea vain kerran sen alueen läpi.Tietty jos olis opiskellu sillo ku piti (eli käyny luennoilla yms....) nii tää olis ollu paaaljon helpompi prosessi...no turha olla besserwisser tässä vaiheessa!

Anyhoo, koska tarvin pikkupaussia lukemisesta aattelin kertoo teille meijä Dublinin reissusta joka tehtiin just ennen ku tulin Suomeen :)

Elikkä lentelin täältä Aberdeenista suoraan Dubliniin sellasella mini potkurikoneella, oli yhessä vaiheessa melko maailmanloppumeininki kun oli aika paljon turbulenssia matkalla :D Mun vieressä istu sellanen +23 vuotias jäbä joka vissii huomas että mua pelotti ku kysy just ennen ku noustiin et haluunko ottaa sitä kädestä kiinni :D Dublinissa olin joskus neljän aikaan päivällä ja suuntasinki suoraan keskustaan ja O'Gogarty's baariin missä J mua jo odottelinkin :)

Kuten kuvasta huomaa, siellä baarissa mua odottelikin jo täysinäinen Guinness-tuoppi! :D Kuten aika moni jo tietää, mähän siis EN juo kaljaa missään muodossa, mutta nyt ku kerran Dublinissa oltiin niin olihan se pakko maistaa! (Tosin J joi varmaan yli puolet mun omasta :D) O'Gogarty'sistä sitten lähdettiin hostellia kohti, joka oli suoraan joen rannalla. (Joki siis kulki Dublinin läpi) Ite hostellista mulla ei oo kauheena kuvia, mutta se oli tosi siisti ja mukava! Huone oli rotanloukun kokonen, mutta ainaki saatiin olla rauhassa ja oma kylppäriki löyty :) Heitettiin kamat sisään ja lähdettiin kaupungille syömään. Meillä oli tarkotus lähteä vielä myöhemminkin ulos seikkailemaan mutta jotenki molemmat nukahti kun tultiin hostellille vaihtaan vaatteita :D

Seuraavana aamuna herättiinki sitte aikaisin ja lähdettiin kävelyreissulle ympäri Dublinia. Käytiin jossain pikkuraflassa vetämässä Full Irish Breakfastit naamaan (tai siis enhä mää syöny siitä muutako sen paistetun munan ja pekonit :D). Aamupalan jälkeen käytiin tsekkaamassa ns pakolliset turistikohteet eli Dublin Castle ja Trinity college.

Tässä on se "linnamaisin" osa siitä Dublin Castlesta :D voi siis sanoa että oli pienoinen pettymys. Tuosta oikealta mentiin sisään sisäpihalle jossa kierreltiin hetki mutta ei alettu maksaan +10e sisään joten jatkettiin matkaa.

Turisti Trinity Collegen sisäpihalla. Oli varmaan hienoin campus alue minkä oon koskaan nähny :) Vaikka on Aberdeen Uninki melko hieno!

Sitte mentiinkin Guinness-tehtaalle mistä ainaki J oli melko mielissään :D Sisäänpääsylippu oli melko kallis (opiskelija 11e) mutta oli kyllä joka pennin arvoista, vaikka ei oliskaan Guinness-fani! Lipulla sai lunastaa tuopin Guinnessia, joko ylhäältä olevasta Gravity-barista tai sitten sen sai itte kaataa yhdessä pisteessä.

Kaks riemuidioottia ihan selvästi :D tämä on otettu tehtaan ulkopuolelta.

Siellä oli myös tollanen testi missä oli kaikkea alkoholiin liittyviä kysymyksiä. Tarviiko ees sanoa et oltiin aika ässiä ;)

Koska meillä tosiaan oli kaks niitä drinkkilippuja ja mää en omaani halunnut juoda niin Jonas sai sekä kaataa oman tuopin ja juoda sitten siellä baarissa :)

Tämä siis Gravity baarista. Kaikki oli lasia ja näky mahtavasti Dublinin ylle ja ainaki ite oikeen hämmästyin siitä kuinka iso tää kaupunki olikaan kun siellä oli niin kotoisa pikkukaupunki meininki koko ajan :)

Tehtaan jälkeen käytiin syömässä jossain ravintolassa ja sitten takaisin hostellille ottaan välikuolemat ja sitten alettiinkin valmistautumaan pubiryömintään. Se pubiryömintä oli kaikkien Dublinin Youth Hostellien  järjestämä joten porukkaa piisasi. Tää ryömintä oli kyllä ehdottomasti koko reissun kohokohta, oli aivan uskomaton fiilis! Kierrettiin siis 6 pubia, joissa soitettiin ihan livemusiikkia (Oasis - Wonderwall <3) ja ilta sitten päätty Dandelion nimiseen klubiin. Tanssittiin aivan sikana! Aaaaivan huippua ei voi muuta sanoa. :D Humalatila oli kyllä sellanen et kamera unohtu aika hyvin laukkuun, mutta kyllä mää joitain kuvia muistin napata.

Tää kuva on otettu sellasesta pubista missä Jllä tuli yhtäkkiä hirvee nälkä joten se keikas tiskiltä jonkun fish and chipsit :D selvästi saanu musta vaikutteita!

Ryöminnän jälkeen oli molemmilla niin sekasin pää ettei oikeen tiietty missä oltiin ja miten päästä hostellille. Meidät neuvottiinki ihan päin vastaseen suuntaan :D No, löydettiin mäkkäri ja sitte viimein myös hostelli. :)

Seuraavana aamuna oli ainaki mulla melkonen rapula päällä, mutta siitä huolimatta lähettiin urheellisesti shoppaileen. Mitään vaatteita yms ei tarttunu mukaan mutta oli mukavaa vaan kierrellä ja olihan niillä ostoskeskuksilla kokoa! Käveltiin myös ihan vitun pitkä matka yhelle sillalle "joka oli pakko nähä". Just joo. :D

Yks rapulapeikko ostoskeskuksessa :)

Tässä Molly Malonen patsas johon vaan satuttiin sattumalta törmäämään :D En oikeestaan vieläkään ees tiiä kuka tuo oli...

Tässä se fakin silta......

Matkalla tuonne sillalle oli myös tuollasia valoja joissa oli kaloja ja meritähtiä yms! Mun mielestä ne oli ihan sikahienoja ja ihan varmasti aitoja, mutta J oli vähän eri mieltä.... :D

Käytiin Jimmy Chungssissa syömässä, ja se oli kyllä iso pettymys. Se on siis iso kiinalainen buffet paikka, mutta kyllä "suomalainen" kiinalainen hakkaa sen ihan 100-0. Eipä tarvi nyt täällä Aberdeenissa käydä :) Siitä mää menin tunnin päikkäreille ja J suuntas vielä hetkeksi kaupungille. Sitten se tuli potkiin mut ylös ja suunnattiin Brazen Head baariin joka on yli 800-vuotta vanha! Miettikää! :D

Aivan kaamee kuva musta mutta pakko oli laittaa! :D Tämä siis Brazen Headista. Bulmerssia meni alas tuolla reissulla ihan reippaalla kädellä, ei oo paljon sen jälkeen maistunu...

Sitten mentiinkin varmaan Dublinin kuuluisampaan baariin, the Temple Bariin. Se oli ammuttu aivan täyteen mutta onneksi saatiin istumapaikat just baaritiskiltä niin saatiin vaivattomasti tilattua juomia. Täälläkin oli livebändi soittamassa ja fiilis oli ihan katossa. Aivan huippua, ei voi muuta sanoa :)

Tässä kuvassa olen minä ja italialaiset (?). En muista enää... :D

Maanantaina kasilta ylös ja lentokentälle. Koneeseen päästiin, mutta lento oli myöhässä ja luonnollisesti sitte jouduttiin juokseen joka ikiselle jatkolennolle....Ei hyvä terveisin 14cm korkoa jalassa. Jalat otti pikkasen damagea mutta ehdittiin ihan hyvin. :D Köpiksen kentästä mulla ei oo mitään muuta muistikuvia kun se et se on aivan vitun iso ku juostiin aiva täysiä vaan sen läpi :D

Siinäpä se! Aivan törkeen mahtava reissu ja vielä parempi matkaseura. Kiitos <3

Jos nyt ottas tuon tilinpidon kirjan kouraan ja kömpis sänkyyn lukemaan vähäksi aikaa. Aamulla sitten kirjastolle. Jes....